جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در جلسه شورای تامین مسکن شهرستان دشتستان مطرح شد:
فکرشهر: وی، بیش‌ترین آمار ثبت نامی در طرح جوانی جمعیت در سطح استان بوشهر را مربوط به حوزه دشتستان عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۶۰۱ نفر در این طرح ثبت نام نموده اند و...
کد خبر: ۲۰۰۱۳۴۵
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹

فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتستان گفت: دولت سیزدهم گامی موثر و اساسی در خصوص تامین مسکن برداشته و تا امروز نیز اقداماتی در این حوزه انجام شده، ولی این کافی نیست و موضوع مستلزم یک شتاب بیشتر و تلاش جمعی است.

به گزارش فکرشهر، احمد بنافی در جلسه شورای تامین مسکن شهرستان دشتستان که برای بررسی آخرین وضعیت پیشرفت روند پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان، صدور اسناد اراضی مربوط به نهضت ملی و همچنین تسریع در پاسخ استعلامات مربوطه برای شتاب بخشی به شروع و اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان برگزار شده بود، اظهارداشت: مجموعه راه و شهرسازی تلاش‌های زیادی برای شناسایی و الحاق اراضی به محدوده شهر‌های این حوزه کرده است؛ و هستیم.

بنافی، مهم‌ترین اولویت برنامه خود را پیگیری مشکلات مبنی بر تسهیل اجرای نهضت ملی عنوان و تاکید کرد: از همه دستگاه‌های مرتبط تقاضا دارم انجام امورات نهضت ملی را جزو کار‌های اولویت دار خود قرار دهند تا موانعی برای شروع پروژه‌ها نباشد.

وی افزود: برنامه این دولت، رونق در ساخت و ساز مسکن و حل مشکل افراد فاقد مسکن بوده، فلذا آن گونه باید تلاش کرد و افراد را امیدوار نمود که دیگر دغدغه مسکن نداشته باشند.

احداث  پروژه ۳۳۶ واحدی مسکن ملی در برازجان

وی، از دستگاه‌های مرتبط تسریع کار و جدیت آن‌ها در پاسخ به استعلامات لازم را خواستار شد و گفت: منابع طبیعی نسبت به شناسایی و بررسی اراضی ملی اطراف روستا‌ها که مناسب الحاق به طرح هادی هستند با بنیاد مسکن هر چه سریع‌تر اقدام نماید تا با تامین زمین در روستا‌ها بتوان مشکل مسکن روستاییان را مرتفع کرد؛ همچنین در صدور اسناد تک برگ اراضی نهضت ملی مسکن تسریع نمایید، چرا که در شروع هر پروژه‌ای برای انجام کار‌های اداری پروژه و بالاخص تسهیلات بانکی سند یکی از مستندات الزامی است.

احداث  پروژه ۳۳۶ واحدی مسکن ملی در برازجان

رییس اداره راه و شهرسازی دشتستان نیز در این جلسه، درباره روند اجرای طرح‌های مربوطه، گزارشی آماری ارائه داد و با تقدیر از فرماندار دشتستان، گفت: نیاز به مسکن در تاریخ، همیشه دغدغه جوامع بوده ما مسوولین وظیفه داریم این دغدغه‌ها را به حداقل برسانیم.

زهرا هوائی افزود: می‌بایست چالش‌های مرتبط با مسکن را بررسی نموده و به دنبال ارائه راهکار برای حل این مشکل‌ها باشیم و این موضوع به قطع و یقین به تنهایی قابل تغییر نبوده و مستلزم یک نهضت است؛ یک نهضت همگانی و ملی که امروزه خوشبختانه دولت این فضا را فراهم نموده است.

احداث  پروژه ۳۳۶ واحدی مسکن ملی در برازجان

وی، بیش‌ترین آمار ثبت نامی در طرح جوانی جمعیت در سطح استان بوشهر را مربوط به حوزه دشتستان عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۶۰۱ نفر در این طرح ثبت نام نموده اند و هم اکنون ۷۸۱ نفر در مرحله تائید نهایی هستند که پس از شناسایی اراضی مناسب و تاییدیه‌های لازم و احراز سکونت متقاضیان، تخصیص زمین انجام خواهد گرفت.

زهرا هوائی، از تجدید مناقصه مرحله سوم پروژه ۳۳۶ واحدی برازجان نیز خبر داد و افزود: پس از انتخاب پیمانکار و شروع پروژه، تعداد متقاضیان زیادی می‌توانند تعیین تکلیف و تخصیص پروژه شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر